صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : ایران و جهان صفحه 8 : فرهنگی

۲۶
مهر
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۴

امروز: ۲۷ (مهر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Oct) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر*: رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان از برگزاری سی و یکمین جشنواره فرهنگی هنری، قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه ملی مهارت استان همدان از 12 تا 16 تیر‌ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، محمد‌علی کاظمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت به میزبانی همدان اظهار کرد: نزدیک به 8 هزار دانشجو آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که از این تعداد 370 اثر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه ملی مهارت همدان، میزبان دانشجویان دانشگاه ملی مهارت تمام استان‌های کشور در رشته‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و پژوهشی است، گفت: سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه ملی مهارت 12 تا 16 تیرماه امسال در 31 رشته مختلف هنری، ادبی، فرهنگی با محوریت قرآن و عترت در بخش‌های مختلف آوایی، برنامه(اپلیکیشن)، مهارت، معرق و منبت، خوشنویسی و... برگزار می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: 600 نفر از دانشجویان دانشگاه ملی مهارت استان همدان در این جشنواره شرکت کردند که از این 600 نفر نفراتی جزء برترها هستند.
رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان تصریح کرد: رشته‌های جشنواره دو قسمتی بوده به‌ طوری‌ که برخی رشته‌ها به صورت آزمون کتبی و یکسری از رشته‌ها فرهنگی و هنری است که به صورت میدانی و عملی برگزار می‌شود.
کاظمی تأکید کرد: به منظور داوری این دوره از جشنواره از نفرات برتر دانشگاهی و خبرگان غیردانشگاهی استفاده شده است، همچنین سعی کرده‌ایم از ظرفیت داوران استانی بهره بگیریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه 6هزار دانشجو در استان در دانشگاه ملی مهارت مشغول به تحصیل هستند، گفت: 4هزار نفر در شهر همدان و مابقی در سایر شهرستان‌ها هستند و 182 کارگاه آزمایشگاهی در این دانشگاه فعال است.
این مسؤول با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت در هفت دانشکده و آموزشکده مشغول به فعالیت است، افزود: سه دانشکده در شهر همدان، دو دانشکده در ملایر، یک دانشکده در نهاوند و یک دانشکده در اسدآباد مشغول به کار هستند.‌
کاظمی دانشگاه ملی مهارت استان را یک دانشگاه نسل چهارم دانست و اظهار کرد: از آنجایی‌ که مهارت‌آموزی و تکنسین ماهر حلقه مفقوده صنعت است دانشگاه ملی مهارت وظیفه آموزش مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر را برعهده دارد.
وی با تأکید بر اینکه خوراک تمام واحدهای صنعتی تکنسین‌های ماهر هستند، افزود: در دنیا دانشگاه‌ها از مرحله تئوری گذر کرده و به دانشگاه‌های مهارت محور تغییر پیدا کرده‌اند چرا که خروجی دانشگاه‌ها باید مهارت باشد و این مهارت است که می‌تواند منجر به چرخیدن چرخ صنعت و تأمین نیروهای مورد نیاز این واحدها باشد.
رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان با بیان اینکه 42 رشته کاردانی و 21 رشته کارشناسی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت: رشته‌های مختلف برای پسران از جنس فنی و برای دختران از جنس حرفه‌ای است.
وی با اشاره به اینکه آمار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه صد درصد است، بیان کرد: این مهم در عصر حاضر یک برگ برنده برای دانشگاه است، چراکه این دانشگاه در زمینه مأموریت‌گرا بودن دانشگاه منحصر به فردی است.
کاظمی در قسمت دیگر سخنانش تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی به‌طور پویا بوده و تعداد اساتید دانشگاه متغیر است اما در مجموع 730 نفر هستند.

  جذب 83 تا 90 درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت در صنایع استان
وی با بیان این مطلب که 83 تا 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ملی مهارت جذب صنایع استان می‌شوند، عنوان کرد: بحث بورس صنعت از آموزش‌های مهارتی اتفاق افتاد به طوری که صنایع دانشجویان را رزرو و بورسیه می‌کنند و بعد از فارغ‌التحصیلی در این واحدها مشغول به کار می‌شوند بنابراین دانشجویان این دانشگاه می‌دانند شغلشان تأمین است.
وی در همین خصوص توضیح داد: در این راستا دانشگاه ملی مهارت یک کنسرسیوم اشتغال با صنایع ایجاد کرده و 20 هزار وضعیت شغلی را در صنایع استان شناسایی کرده ایم که تا پنج سال از ما نیروی ماهر خواسته‌اند اما واقعیت امر این است که ما نمی‌توانیم این تعداد را برآورده کنیم چرا که تعداد دانشجویان ما با تقاضای صنایع برابری نمی‌کند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: